Thursday, July 20, 2023

I kärlekens hus

This is another song with original lyrics, recorded this year - but actually written wrote before Med utsikt från fönstret. These two songs are closely related. Both production-wise, and in theme, as they follow the thread of love (what else).

I hope you may enjoy it.

lyrics

Till kärlekens hus
dit färdas så du och jag
I kärlekens ljus
där hoppas vi bara va'

I kärlekens sken
där kan väl ett bli två
Är det kärlekens fel
att vitt blir svart ändå?

Vi kommer så hit
med inget i fickorna
Med hopp att ta del
med pojkar och flickorna

I kärlekens sken
hör allsång klinga klart
Fast min röst är för klen
och jag tror jag kan ta fel

I kärlekens hus
där finns både du och jag
Jag tror jag kan se
och finna en vacker dag

Att all kärlek är en
den är en väldig hamn
och din röst är så len
Den för mig till din famn

No comments: